Ikhlaskah kita berkawan?

Kawan yang baik susah dicari and kawan yang betul-betul ikhlas nak kawan dengan kita pun susah nak cari. Susah nak cari kawan yang boley accept every single things about us right? Kita kalau nak berkawan nie biarlah ikhlas. Baru lah perhubungan tu mesra x gitu? HAHA!
Mesra macam nie :)

Betul cakap mama, senang je rupanya nak kenal orang tu betul-betul ikhlas ke tak nak berkawan dengan kita. Berkawan nie jangan memilih. Kalau kawan je dengan semua bangsa, cina,india, itu lagi baik. 1 Malaysia lah katakan. HAHA! Tapi ikhlas ke kita berkawan kalau kita pandang dari paras rupa dan fizikal seseorang tu? Lagi-lagi bila kau dah tak berkenan dengan fizikal seseorang terus je die dah xnak berkawan.

Tapi, ade je orang yang nak kawan dengan yang setaraf atau seangkatan dengan die. Atau kata lain ade yang nak kawan dengan stok-stok hotstuff je. HAHA! Eh, kau tak HOT! la, so aku x nak kawan dengan kau. Tak pun, err,, kau hitam la aku putih macam puteri salju, kita tak sesuai berkawan. Kau pendek,aku body macam model. Sorry, takley jadi kawan aku, malu! Ehh, mata kau hitam,mata aku biru. Sorry,,(sedangkan pakai contact lens je :) ) Haktuih! haha.
For me, boleh lagi nak berkawan dengan semua orang as long as diorang in ngan kita. In bukan maksudnye nak yang setaraf je macam contoh-contoh kat atas tu. Tapi yang boley kongsi gelak sama-sama and kongsi problem sama-sama. That`s is the true meaning of friendship. Alhamdulillah, I dah dapat kawan yang okay kat sini. Agak singkat masa berkenalan tapi boleylah buat setakat ini. But, i really miss my old friends +_+ *sigh

Kawan-kawan,walaupun korang selalu kutuk aku kurang tinggi, aku tau korang sayang aku kan :) rindu lahhh... +_+

Comments

liyana aziz said…
mmg susah nak carik kawan yg ikhlas... yg dah lama kenal pun boleh saja hatinya x ikhlas dalam bersahabat... =)

http://liyanaziz.blogspot.com/2010/06/kawan-ke-macam-ni.html
Cik Guli said…
ada tak kawan luchah macam aku? wakakakaa
luvly mya said…
liyana: haha,betul3,,yang da lama kawan tapi xikhlas memang talam dua muka ;p

ayun: kau yang teristimewa
Nak shar problems dgn kawan, boleh tapi bukan semua problem boleh share, kalau tersilap sahra jadi problem lain pula!!

Kawan yg baik adalah kawan yg boleh diharap (cthnya kalau kita jatuh dalam longkang dia akan tolong tarik naik- ada kawan yg akan tengok aje dan ada yg akan mengelak dan buat x nampak!!) he he!!
iemaZAIMAH said…
sygggggggggggg...u HOT la!for me...miaww!aahaha!gile gediksss..
luvly mya said…
haha..ehh,,sebab u pon HOT jugak..kita kawan dengan oraNG HOT jugak okey..wakaka..haktuih!
iemaZAIMAH said…
awww!PANASnye iiii..hik3
Syafrizal said…
bila berkawan dgn bukan Islam kita perlu sampaikan ajaran Islam pada mereka. sikit pun jadilah
paling x tahan org yg nak kwn coz kita baik ngn org yg dy minat.. hampeh dowh...
hafizan said…
hye mya...lme x jguk n tnye khbr bdk jenan..haha..kt ane skg?
Anonymous said…
hye mya...lme x jguk n tnye khbr bdk jenan..haha..kt ane skg?
touyakaruma said…
Ku terima dikau seadanya ...eh !

Popular Posts