Kembali pulang..

Ho yeah,, setelah hampir seminggu bersenang lenang kat rumah sebab dapat cuti tambahan hari nie kene balik Palam balik. Wahh.. setiap kali nak balik Palam balik mesti rasa macam tak berapa nak best sebab tetibe rasa macam banayak keje yang xsiap and kene hadapi stress kembali.

Stress is really not good for our health kan?HAHA. Tapi relax-relax sangat tanpa stress pun xokey jugak.Karang macam floating je. The best things ever, esok probably ade kuiz physic. PHYSIC okayy.. Subjek yang aku rasa macam struggle gila belaja sampai buku Giancoli tu da lunyai and koyak-koyak.Tuhan je tau macam mana nak fahamkan subjek physic nie.*sigh. Duduk umah cuti ni pun aku sentuh buku physic je. Pilih kasih la pulak kan :P

Yang excited nye, ari rabu ni insyaAllah kita da start puasa kan? Masih terlalu awal ke nak ucap selamat berpuasa?Hehe, yang pastinya kene persiapkan dari segi mental dan fizikal untuk puasa tahun nie. First time rasanay puasa yang kene pikir sendiri nak makan ape untuk sahur and berbuka. Yela all this while puasa kat rumah and asrama kan. Tau-tau bangun pagi sahur da ade disediakan,berbuka pun. Nak makan sedap lebih sikit kuar ah duit pegi bazar.

Tapi kali ni? Semua kene pandai-pandai handle sendiri. Pucak Alam mana ade kedai mamak yang bukak 24 hours so that boley pergi beli makan sahur weyy. Takkan sahur maggi kottt. Pfttt. Takpela ikut pesanan lecturer physing tersayang. Makan kurma 3 biji ngan air susu pun da cukup nak sahur. Tapi xsuka makan kurma macam manaa :( Manusia memang pandai mencipta alasan kann :)

Cabaran lebih besar nak mendaki tangga maut kat puncak alam tu time bulan puasa. InsyaAllah selagi mampu bertahan daki la tangga tu takyah la naik bas kann. Dulu Rasululullah berperang lagi time puasa. Ini cabaran kecik pun da nak keluh kesah. Tak baik betul. Tetibe rasa macam awal sangat pulak cakap pasal puasa. HAHA. Awal ke, 2 hari je lagi ni haa. Yang pasti puasa dah habis ganti okeh :p

Comments

Annyss said…
mia dun wory.mkn kurma leh kenyang.serius!aku da try mggu lepas. nak kate lapa tu,mmg la ade. tp xde la lapar yg dasat sgt.kt kuliah pun pwot aku xbebunyik.n skrg aku da kurus! *haha gle eksaited ^^
luvly mya said…
masalahnye anis sayang.aku xsuka makan kurma.or the other words aku xboley makan.its like macam too sweet for me.aku boley nak temuntah.teruk kann.:( aku kene carik alternatif lain la.Kurma memang sangat bagus. ;p
Annyss said…
uhmm aaa
aku pun xske kurma.tp nak kurus pny pasal.so trime seadanye :S

Popular Posts