Pengalaman di bulan puasa

Hello dan Assalamualaikum :)

Hey, macam mana puasa korang semua harini. Baik-baik je ke? Cepat je kan masa berjalan dah masuk 4 hari kita puasa. Rasanya amalan aku tak bercambah pun lagi ni. *sigh. Hurm, tak boleh jadi macam ni kan. Kene speed. Tak nak lah jadi antara orang-orang yang rugi  :) Ni aktiviti penuh dengan tidur je tak boleh jadi. *geleng kepala. Hihi

Dalam empat hari dah puasa ni dah macam-macam perkara jadi yang susah aku nak lupa. Yang tragik ada, yang lawak pun ada. Hihi. Yang tragik nya hari kedua puasa pagi-pagi buta lagi aku dah buat onar. Eceh. Haha. Pagi-pagi tu aku dah eksiden dengan orang. Pi langgar kereta orang weh. Ketar dia time tu tak payah cakap laa. Nak tekan butang telefon pun tak boleh. First time jadi camni. Err, second time kot tapi yang ni memang teruk sangatt.

Nasib baik jugak orang tu tak marah-marah. Benda dah nak jadi kan. Kalau marah pun bukan boleh jadi okay pun kan. Berkat bulan puasa la tu kot :) Alhamdulillah jugak dua-dua driver tak de pape. Kereta jelah teruk sikit. Aku je trauma lebih. Rasa bersalah yang teramat sangat pun ada. Urusan buat report kat balai polis pun berjalan lancar je. Tak rumit sangat. Alhamdulillah dipermudahkan. :) At least aku dapat pengajaran dan pengalaman kan.Thanks for those who care. Love youu. Hihi


Then semalam pulak aku pergi KL nak pergi teman kawan aku hantar report dia. Nak jadi cerita boleh pulak tengah nak bawak kereta tu gear tak boleh masuk. Cuak tak cuak. Dahlah time tu macam berbukit sikit. Kereta dah menderam-deram dah. Orang kat sekeliling dah pandang-pandang. Aishh, malu seh. Haha. Terus suruh tuan kereta yang bawak kereta tu. Bayangkanlah keadaan macam mana tengah-tengah KL yang sesak tu tiba-tiba gear tak boleh masuk kan. Menggelabah ayam la masing-masing.

Cepat-cepatlah cari bengkel yang terdekat. Time terdesak camtula susah nak cari bengkel. Bengkel motor je berderet kan. Nasib jumpa jugak. Rupa-rupanya klip gear tu tercabut. Sebab tulah gear tak boleh masuk. Masing-masing dah cuak dah kot-kot la minyak gear abis ke kan. Bila dengar harga masing-masing tarik nafas lega. Nasib RM10 je kalau RM100 camne? Hehe


Aku rasa entry aku kali ni penuh dengan ayat nasib je kan. Hihi. Okaylahh. Nak pergi masak memasak ni. Masak ke masaalahnyee. Hehe. Hari ni menu ayam bakar. Uish, sedapnya. Sedapnyee :P Hihi. Bubbyee

Selamat Berbuka puasa. Jangan makan banyak-banyak sangat nanti tak larat nak solat. Lepas terawikh kang makan banyak-banyak takpe. Hahaha :)





Comments

wanie said…
hahaha mira oiii..lain kali hati2 drive tu! :)
fatihah aminah said…
Kau dah kurus yeeee
Zura said…
ish..langgar kete org..mesti masa tue rase cm down sesgt..
luvly mya said…
wanie : err, hai! hehehe :P
luvly mya said…
fatie : ish, mana ada kurus ftie :) hhe. suma org tegur dah gemuk :(
luvly mya said…
zura : tersangat sangat sangat down. wuwuwuwuwu
Amirah Rashid said…
glad to hear u tak ape2 ;) but at least u reti bwk manual. i mcm da lupe kot. ahhaah :D
luvly mya said…
amirah : thanks :) its because i memang bwk manual je jarang bawak auto. hehe.

Popular Posts