Sinopsis cuti

Hello and Assalamualaikum :)

Lamanyaaa tak hapdet belog sebabnya terlupa aku ada blog. kahkahkah. Well, aku baru je habis cuti mid semester. Cuti yang tersangat memberasangkan. Macam biasa buku-buku dan tutorial yang dibawa balik rumah haruslah sebeban, tapi yang dibuat haaa, tak sampai separuh pun. Ekekeke. Normal leteww.  Cuti ni memang busy yang amat. Busy mengemas rumah. Dari hari pertama balik, sampailah hari nak balik Shah Alam balik. Kurus la sikit sebab asyik mengemas. Heee

Awal cuti dipenuhi dengan aktiviti makan yang sangat membahagiakan perutku. Haha. Balik-balik je rumah, malam tu ada birthday party anak kawan mama. The food is very delicious. Kambing panggang and the cake is so nice and the taste is good.  Disebabkan makanan yang sangat sedap tu aku rasa lemak aku makin tak malu nak menonjolkan diri. Zzzzzz



Esoknya pulak pergi kenduri doa selamat pulak. Makan kambing lagi. Kebab kambing punyalah sedap. Adik aku sampai 3 kali ulang alik kat kaunter kebab tu. Hahahha. Malam tu pulak balik kampung kenduri kesyukuran and of course, makan sedap-sedap lagi. Nasib takde kambing lagi kalau tak mau kene darah tinggi pulak. Hahaha. Malam tu dah tak mampu nak makan sebab rasa sebu je perut kenyang. Perut sangat happy okeyh.
Cousins :)
Itu jelah kenikmatan yang dialami, lepas tu aku duduk rumah menyetelkan apa yang patut disetel. Banyak sangat kerja. Memang busy. Dapat pulak takde internet kat rumah, memang selamat tinggal lah dunia maya. Tapi sebenarnya takdak hal lah takde internet, lagi tak mengganggu aku rasa. Hewhew. Cuti ni tak keluar rumah langsung. Paling-paling amik adik aku balik sekolah. Nak bahagiakan diri sikit, singgah 7eleven beli slurpee. Selalunya pantang balik, mesti aku jejak alamanda tu paling-paling pun sekali. Tambahan, tengah pokai pulak baiklah duduk rumah sahaja.

Banyak benda yang aku plan nak buat cuti ni tak jadi.Sedih kan? Sebab busy sangat. Pesta buku tahun ni pun macam tak sempat pergi.Selalunya pesta buku acara tahunan dengan kawan-kawan. Tapi sekarang kawan-kawan pun dah jauh.... Hurmmm. Rindu pulekk :( And now, dah tercampak balik kat bumi Shah Alam. Esok cuti. Ahhh, i wanna go home but i better prepare myself for upcoming test. Result test baru-baru ni semua tak memberasangkan dan menyedihkan. Makanya haruslah insaf ye Amira.

Esok cuti pekerja, yang kau malas sangat ni kenapa Amira. Bukannya cuti pelajar. Arghhh. Kbaii. Nak belajar +_+

Comments

Popular Posts