Result SPM

Dah dekat seminggu after result SPM diumumkan, for those yang dapat result yang memberasangkan, a big congratulation for you guyss. Seriously, walau sekarang ni dah ramai gila yang dapat straight A, ramai yang bijak-bijak, tapi bukan senang kan nak dapat result yang bagus-bagus camtu. Well done!

And, for those yang tak dapat okay, pahatkan dalam kepala otak tu bahawasanya, ini bukanlah penghujung jalan anda. Haaa, Giteww. Hahahha. Actually, i might be not the right person to talk about this, but, why not kan keluarkan pendapat. Memangg, siapa je yang tak sedih tak dapat result seperti yang diinginkan, aku pun menangis hampir meraung gak dedulu tak dapat result macam yang target tapi itulah takdir Ilahi. Haha. Aku dapat B+ for Biology and EST, which is something bad for me because kengkonon cita-cita nak jadi Doktor tu leburr. Apa aku nak buat lepas ni, apa aku nak sambung. Hahaha.

There is nothing wrong to whining about your results, or whatever, tapi bila hari-hari kau asyik cakap pasal your dissapointment, sedih lah, itulah ini, it can annoyed people. Lagi-lagi kalau cakap dekat social network. (offensive gila ayat aku). Bukan focus on result je, everything la. Kalau asyik emo je, sedih je and memang orang akan meluat. Even I did this sometime. Hahahaha. Emo je memanjang.

You wont need SPM results to work, you need a degree. But, yes SPM tu memang salah satu ticket untuk bawak kau pergi arah mana. Tapiii, tak semestinya tak dapat result bagus, tak dapat straight A, kau dah tak boleh nak sambung belajar bagus-bagus. U wont get everything that you want, but you will get what you need for. Tak dapat scholarship untuk further studies, dont worry, mungkin bukan rezeki kita nak pergi negara orang.

Ada je yang results SPM, boleh la dikatakan dalam kategori sederhana, tapi bila sambung Matrix ke, Asasi or even Diploma diorang still boleh success. It is depends on yourself. Where do you want to put yourself. Adakah lepas kau dah jatuh sekali, kau tak nak bangkit balik? Apa-apa pun semangat juang tu yang penting. Ada pulak yang aku tengok asyik cakap, ``Ala, yang result SPM ok, kat U nanti tak semestinya berjaya and yang tak ok tu tak semestinya tak berjaya``. Semuanya bergantung pada diri sendiri jugak. Macam mana cara kau bawak diri dengan pembelajaran kat peringkat lagi tinggi nanti. It is all that matters.

Apa-apa pun, ingatlah yang SPM tu bukan pengakhiran kepada perjalanan korang. You still have  a long journey to go. Brace yourself and goodluck in your journey.

Sambil scroll twitter, aku suka ayat ni. ``SPM tu takkan jadi apa makna bila kau tau nikmat syukur lulus subjek dekat U``, Hahahaha. Serious weh. Memang sujud syukur aku lulus semua subjek. Hehehehehe. Untuk orang-orang yang minda average macam aku ni lahhhh.



Comments

Ninie said…
baiklah akak mya. lepas ni adik study rajin2 kat u :'(
luvly mya said…
HAHAHHAA, Rajin rajin tau

Popular Posts